Gymnázium Bučovice

Přeskočit na obsah

Počet zobrazených článků: 15 (z celkem 255 nalezených)

|0-15|15-30|30-45|45-60|60-75|75-90|90-105|105-120|120-135|135-150|150-165|165-180|180-195|195-210|210-225|225-240|240-255|

Exkurze do CERNu - Petr Smísitel

Vydáno dne 29. 11. 2012 (3260 přečtení)

Ve dnech 16. – 19.11.2012 jsem se zúčastnil exkurze do nejmodernějšího výzkumného pracoviště částicové fyziky - švýcarského CERNu (z franc. Conseil Européen pour la recherche nucléaire, což v překladu znamená Evropská organizace pro jaderný výzkum).
Vyrazili jsme v pátek 16.11.2012 večer. Po celonoční jízdě autobusem jsme ráno dorazili do Ženevy. Celé dopoledne jsme věnovali prohlídce muzea Microcosm, ve kterém jsou soustředěny zmenšené modely některých zařízení z výzkumného pracoviště a poznatky částicové fyziky. A co si pod tím lze představit? Základní pojmy jako proton, neutron, … jistě znáte. Dále jsou zde zjednodušeně vysvětleny pojmy jako antihmota, kvarky, leptony, hadrony, … Odpoledne jsme absolvovali krátkou prohlídku centra Ženevy a pak už jsme vyrazili na ubytovnu ležící nedaleko od Ženevského jezera. Nedělní dopoledne jsme navštívili Maison de Gruyère, tedy výrobnu proslulých švýcarských sýrů, a čokoládovnu Broc. Tady nás k našemu překvapení čekala mimo jiné i ochutnávková místnost, kde si naše chuťové buňky opravdu přišly na své. Odpoledne jsme strávili prohlídkou historického centra Bernu.

Celý článek... | Autor: administrator | Počet komentářů: 2 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Perly severní Itálie

Vydáno dne 19. 10. 2012 (3172 přečtení)

F O T O G A L E R I E

Autobus nás unáší nocí přes Rakousko. Na rozdíl od českých dálnic jsou ty rakouské jedna báseň, takže brzy většina z nás usíná. S prvními slunečními paprsky procitáme nedaleko Benátek. Svačinu a pití do batůžku a hurá za prvními památkami. Náměstí svatého Marka plné holubů, které je zakázáno krmit, chrám sv.Marka, jedinečný klenot románské architektury s byzantskými prvky, Dóžecí palác s obrovskými plátny Tintoretta a dalších renesančních mistrů, Most vzdechů, kudy přecházeli odsouzení do žaláře a odkud mnohdy naposled v životě spatřili benátskou lagunu, a samozřejmě desítky mostů, které musíte přejít a pokochat se vyšňořenými gondolami, které vozí po kanálech japonské turisty.

Výlet třídy tercie do archeoskanzenu

Vydáno dne 04. 10. 2012 (3383 přečtení)

Dne 26. 9. 2012 zamířili všichni studenti tercie místo do školy na autobusové nádraží . Nastoupili do autobusu a ten je zavezl do archeoskanzenu v Modré blízko Uherského Hradiště.
Dorazili jsme ke keltskému oppidu a vystoupali na strážní věž. Tam jsme se pokochali pěknou vyhlídkou a vyslechli přednášku o Keltech a o vzniku skanzenu. Poté jsme si mohli všechno zblízka prohlédnout. Procházeli jsme kolem malých domků a zvědavě nakukovali dovnitř. Těžko jsme věřili, že v malých prostorách žilo až šest obyvatel. Mezitím kolem nás pobíhaly kočky, kozy, slepice. Poznali jsme také kapli a velký sál, který sloužil k výuce budoucích kněží. Tu údajně měli na starost Konstantin s Metodějem. Dozvěděli jsme se mimo jiné, že se právě v kulisách skanzenu natáčí film o obou bratrech.

Chřiby 2012

Vydáno dne 04. 10. 2012 (4183 přečtení)

Ve středu 26.září podnikly třídy kvinta a 1.A již tradiční pochod přes Chřiby. Ráno, za slunečného, ale větrného počasí, jsme nasedli do autobusu a vydali se směrem na Střílky, kde už na nás čekala chlouba Střílek, barokní hřbitov. Po příjemné prohlídce barokního hřbitova a velmi vyčerpávající přednášce paní průvodkyně jsme se vydali lesem směrem na zříceninu stříleckého hradu. Zcela bez sil jsme se dostali až na hrad, avšak pan profesor Zelinka nám nedopřál ani chvíli oddechu. Pokračovali jsme tedy dál a na další zastávce jsme konečně dosáhli vytouženého odpočinku.

Celý článek... | Autor: administrator | Počet komentářů: 3 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Provence 2012

Vydáno dne 28. 09. 2012 (3361 přečtení)

"Zdejší příroda je neobyčejně krásná... Venku cvrkají cikády a spálená tráva krásně zlátne jako staré zlato...Pracuji dokonce i v pravé poledne, v plném slunci bez stínů, v obilných lánech... Pane Bože, kdybych tak byl zdejší kraj poznal v pětadvaceti, a ne v pětatřiceti letech!"

Vincent van Gogh

Tato slova Vincenta van Gogha byla upřímným vyznáním obdivu ke kraji, který jsme ve třetím zářijovém týdnu letošního školního roku měli možnost alespoň trochu poznat. Nekvetla už sice levandule, ale i tak jí bylo všude dost. Voněla u každého obchůdku se suvenýry, u krámků s mýdly a kosmetikou, i na oknech a stolcích útulných kavárniček. Tento typický symbol Provence na nás vykukoval jak v podobě sušených kytic této aromatické rostliny, tak i v podobě mýdel, parfémů a vonných sáčků.
Dalšími symboly jsou určitě cikády, olivy a víno. Cikády sem patří stejně jako k jiným teplým přímořským zemím a olivový olej z Provence je prý nejlepší na světě (tvrdila majitelka obchůdku s tímto voňavým produktem v Baux de Provence). Olivové háje tam najdeme na každém kroku a některé olivovníky toho pamatují opravdu mnoho. Jako ten u slavného akvaduktu Pont du Gard, u jehož kmene je položen obrovský kámen s „datem narození“ - rok 908!

Celý článek... | Autor: administrator | Počet komentářů: 276 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Adaptační kurz 2012

Vydáno dne 20. 09. 2012 (4159 přečtení)

Ve dnech 11.-12. září se třída 1. A bučovického gymnázia zúčastnila adaptačního semináře v rekreačním středisku "Haluzická hájenka". Pedagogický doprovod jí zajistily paní profesorky Stránská a Lokajová. Cílem semináře je seznámení se a utvoření semknutého třídního kolektivu žáků, kteří se sešli ze základních škol celého okresu.
Program se nesl především ve sportovním duchu. Fotbal, stolní tenis, plavání, ale i společenské hry vyplnily čas, který v Haluzicích žáci strávili. Všichni si velice pochvalovali i místní kuchyni.
1. A hodnotí výlet jako velmi vydařený a doufá, že byl prvním z dlouhé řady podobných, které ji během studia na gymnáziu čekají.

Praha ještě jednou aneb "Už můžeme dospět"

Vydáno dne 20. 09. 2012 (3465 přečtení)

Za těch skoro osm let, co navštěvujeme (někdo více, někdo méně často) budovu našeho gymnázia, jsme samozřejmě postřehli neustálé tlaky učitelů, abychom získali určité znalosti, vědomosti, vzdělání. Nedalo se jim často nepodlehnout.
Dlouho se nám dařilo unikat alespoň důkadnému poznání matičky Prahy, stověžaté matky měst. Nicméně ani tomu jsme neunikli. A tak jsme, za doprovodu profesorek Lokajové a Handrlové, vyrazili hned druhý školní den objevovat poslední zbytky toho, co nám chybělo ke způsobilosti dospět.

Celý článek... | Autor: administrator | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Maturanti ve víru velkoměsta 2012

Vydáno dne 19. 09. 2012 (3234 přečtení)

Dne 4.9.2012 se naše třída 4.A společně s třídou oktávy vydala na třídenní výlet do matičky měst - zlaté, stověžaté Prahy. Někteří pohrouženi do hlubokých myšlenek, zda si neměli přece jen přibalit o jeden řízek s sebou navíc, jiní s hlavou plnou otázek, jestli mají správnou obuv, ale troufám si říct, že všichni s vědomím, že se jedná o náš poslední velký výlet před tou osudnou květnovou zkouškou a rozloučením s gymnáziem. A proto jsme se rozhodli si ty tři dny v hlavním městě náležitě užít!
Bez větších dopravních komplikací jsme po pohodlné tříhodinové jízdě žlutým expresem (rozumějte Student Agency) dorazili do cíle. No, popravdě do úplného cíle jsme to měli ještě dobrých několik kroků, ale sluníčko nám svítilo nad hlavou a snad kromě slunečních brýlí či letních šatů nám nic nechybělo. Konečný cíl tedy představoval Hostel Sokol na Kampě - skromné, ale pro studenty myslím dostatečně zařízené bydlení. Nevím, zda bylo právě toto ubytování vybráno za účelem stmelení kolektivu tříd a vzájemného sblížení se, ale pokud ano, tak se zadařilo - v pokojích uzpůsobených pro osm a více nocležníků to šlo samo.

Celý článek... | Autor: administrator | Počet komentářů: 67 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Výlet sexty 2012

Vydáno dne 25. 06. 2012 (3439 přečtení)

F O T O G A L E R I E

Ve dnech 21. a 22. června jsme my, sexta, vyrazili na třídní výlet do Prudké. Ve čtvrtek ráno pod dohledem třídní paní profesorky Bronislavy Handrlové a paní profesorky Růženy Nedělové jsme nasedli na vlak do Brna. Zde jsme přestoupili a jeli směr Nedvědice na krásný hrad Pernštejn. Zde nás provedla mladá začínající průvodkyně, která z nás byla značně v rozpacích. Po prohlídce hradu jsme se vydali zpět na vlak a dojeli přímo do Prudké, kde jsme se ubytovali. Jelikož nám přálo krásné počasí, využili jsme místního bazénu k vodním hrátkám a ke zchlazení. Po koupání a večeři jsme si zahráli volejbal či stolní tenis. Někteří vyzkoušeli pružnost místní trampolíny.

Exkurze Dlouhé Stráně, Velké Losiny

Vydáno dne 20. 06. 2012 (5970 přečtení)

Na exkurzi do vodní přečerpávací elektrárny Dlouhé Stráně a Muzea papíru ve Velkých Losinách jsme se pod vedením paní profesorky Gálové a pana profesora Zelinky vydali v pátek 18.5.2012. Protože jsme měli před sebou dlouhou cestu, vyjížděli jsme už v 7 hodin ráno. Během dvouapůlhodinové cesty jsme probrali všechny možné třídní záležitosti, snědli svačiny a někteří z nás se dokonce těšili, že se dozví něco nového o ruční výrobě papíru a o provozu naší největší vodní přečerpávací elektrárny.
První zastávka byla ve Velkých Losinách, kde nás paní průvodkyně seznámila s historií ruční výroby papíru, odkud papír vlastně pochází, jak se zpracovával v minulosti a jaká je dnešní technologie výroby. Viděli jsme zaměstnance papírny, jak papír vyrábí. Ruční papírna ve Velkých Losinách je nejstarší pracující podnik svého druhu ve střední Evropě, je v provozu již čtyři staletí. V roce 2001 byl soubor objektů papírenské manufaktury prohlášen Národní kulturní památkou.

Celý článek... | Autor: administrator | Počet komentářů: 6 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Výlet V. 2012

Vydáno dne 13. 06. 2012 (3378 přečtení)

F O T O G A L E R I E

6.6 2012 se v 8:00 podezřele začínalo plnit autobusové nádraží v Bučovicích. Scházeli jsme se totiž my, třída kvinta, abychom se mohli vydat na náš dvoudenní výlet do Kopřivnice a Štramberka společně s paní profesorkou Nedělovou a s naší třídní paní profesorkou Dvořákovou. Přepravili jsme se do Vyškova, ze kterého už jsme pak jeli vlakem do Studénky a ze Studénky do Kopřivnice. Cesta byla sice dlouhá, ale my byli stále plni sil.
První zastávkou naší cesty bylo muzeum v Kopřivnici. Výstava starých aut pro nás byla pěkným zážitkem a paní profesorka nám to dokázala krásně spojit s matematickou úlohou na aritmetický průměr. Po návštěvě muzea už jsme se spoléhali jen na vědomosti a orientační schopnost našich spolužáků, kterým patří dík za to, že jsme všude zdárně trefili a že jsme se vůbec vrátili zpět.. Pod jejich vedením jsme se vydali směrem ke Štramberku, ale vzali jsme to ještě přes rozhlednu Bílou horu, takže se z toho stala celkem slušná procházka.

Celý článek... | Autor: administrator | Počet komentářů: 4 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Školní výlet do Štramberka

Vydáno dne 11. 06. 2012 (3654 přečtení)

F O T O G A L E R I E

V pátek 8. 6. vyjela třída II. na výlet do malebného městečka Štramberk. Cesta pohodlným autobusem rychle uběhla a v 9 hod se nás ve Štramberku ujal mladý (pohledný, urostlý, vtipný...) student Tomáš, který nás provázel na naší pouti.
Nejprve jsme navštívili malé terárium s hady, rybami, gekony a pavouky. Někteří odvážní si mohli hada pověsit kolem krku nebo si na dlani pochovat škorpióna. Foto dosvědčí, že odvaha sekundě nechybí...
Druhá zastávka byla u pekaře na náměstí, kde jsme si zkusili vytvarovat tzv. Štramberské uši a následně je snědli. Ještě teplé ucho chutná moc dobře!!! Pan pekař taky povyprávěl, proč se tato specialita ve Štramberku peče.

Exkurze do brněnské mešity a Romského muzea

Vydáno dne 08. 06. 2012 (3630 přečtení)

F O T O G A L E R I E

Dne 25. 5. 2012 se naše třída, tedy 2.A, spolu se sextou vydala na exkurzi do Brna. Naším cílem bylo navštívit jedinou mešitu v ČR a pak podle našeho výběru buď Romské, nebo Židovské muzeum. Cestovali jsme vlakem a potom tramvají. Mešita je postavená za rohem, a jakoby zastrčená, podle mého názoru mnoho lidí ani neví, že tam je. Přivítali nás a nechali zout boty, poté jsme měli pár minutek na to, abychom si prohlédli celý interiér. Budova je rozdělena na mužskou a ženskou část, působila na nás velmi útulně, všude bylo krásně uklizeno a na perském koberci, na který jsme se později posadili, nebylo ani smítko.

Celý článek... | Autor: administrator | Počet komentářů: 5 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Pálava 2012

Vydáno dne 16. 05. 2012 (3393 přečtení)

F O T O G A L E R I E

V úterý 24. dubna jsme časně ráno doklusali skoro v plném počtu na vlakové nádraží v Bučovicích. Některé z nás již cesta sem celkem zmohla, to jsme ale ještě netušili, co všechno nás během nastávajících dvou dnů čeká…. S úsměvy a nelehkými batohy na zádech (někteří pojali přípravu opravdu poctivě a podle velikosti zavazadla to vypadalo, že jedou na týdenní rekreaci) jsme se vydali vstříc Pálavským dobrodružstvím.
Úsměvy nás na chvíli přešly, když jsme z okýnek autobusu zahlédli zříceninu Dívčího hradu, kam jsme se měli vydat hned po našem příjezdu a ubytování v Dolních Věstonicích. Ale díky panu profesoru Zelinkovi, kterého dobrá nálada nepřešla ani v tom nejvyšším kopci a také díky naší paní profesorce Handrlové, která neztrácela naději ani, když to vypadalo, že cesta nemá konec, jsme výstup bez problémů zvládli. Cesta to byla opravdu zajímavá, hned na jejím začátku jsme potkali pár broučků, nemalé množství kytiček a pár turistických nadšenců, majících stejný cíl. S přibývajícími kilometry byla příroda čím dál tím víc zajímavější, turistů ubývalo a nohy byly bolavější. S nadšením jsme zamířili do kavárny Fara v nedaleké Klentnici. Po krátké pauze jsme se vydali zpět na naši ubytovnu. Potom už jen večeře a spánek. Některým zbylo ještě dost energie na vykládání.

Jarní Vídeň

Vydáno dne 14. 05. 2012 (3416 přečtení)

Metropole na Dunaji nabízí svým návštěvníkům nejen množství historických památek, zajímavé výstavy nebo vánoční trhy, ale i nádherné letní sídlo Habsburků – zámek Schönbrunn a pozoruhodnou zoologickou zahradu ukrytou v zámeckém parku. Tyto objekty se staly cílem historicko – přírodovědné a zároveň jazykové exkurze, na kterou se vydali v pátek 4. května studenti kvarty a třetího ročníku.
Během tzv. císařského okruhu mohli návštěvníci zámku obdivovat nejvýznamnější reprezentační prostory habsburské rezidence jako např. pracovnu císaře Františka Josefa, jídelnu, ložnici, kulečníkový sál, nahlédli i do historické toalety a některého z budoárů krásné císařovy manželky Sissi. Po tradičním nákupu „Mozartskugeln“, ať už s podobiznou Mozarta či Sissi“, následovala procházka po zámeckém parku, vyhlídka od altánu Gloriette a společné foto.

Navigace

Bezdrátová škola

Gymnázium a Obchodní akademie Bučovice - ekatalog.czGymnázia - ekatalog.cz

Modernizace výuky

Nejčtenější (3 měsíce)

Neexistují vhodná data!

Informační brána

Portál umožňující z jednoho místa využívat různé české a zahraniční zdroje (knihovny, katalogy, databáze, atd).

hledej

Nalézt e-časopis

Rozhraní vyhledávající volně dostupné elektronické časopisy.

Bučovicko obrazem

Zadej vstupní kód

Jídelní lístek (OA)

Objednávka obědů

Odhlašování obědů osobně nebo telefonicky do 14 hodin den předem. Odhlašování přes internet nebo box v jídelně dva dny předem do 20 hodin.

Přijímací zkoušky Cermat
ukázkové úlohy (5. / 9. třída)

Knihovna gymnázia

Aktuality

28.06.2019: Úřední hodiny

Během hlavních školních prázdnin jsou úřední hodiny kanceláře každou středu od 9 do 12 hodin.

Dvojník budovy

I budovy mohou mít své dvojníky

Kalendář

Citáty slavných

Předpověď počasí

Počasí

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS.