Gymnázium Bučovice

Přeskočit na obsah

Počet zobrazených článků: 15 (z celkem 255 nalezených)

|0-15|15-30|30-45|45-60|60-75|75-90|90-105|105-120|120-135|135-150|150-165|165-180|180-195|195-210|210-225|225-240|240-255|

Výlet Olomouc 2016

Vydáno dne 22. 06. 2016 (2339 přečtení)

Milý deníčku,
právě teď sedím ve vlaku, skoro usínám únavou, dvoudenní výlet se třídou dal docela zabrat, a teď tak nějak přemítám, kolik se toho dá za dva dny stihnout. Bowling, motokáry, paintball, návštěva ZOO... Asi nemusím popisovat cestu z Vyškova, ale o čem bych se měla zmínit, jsou naši úžasní profesoři, Zelinka a Křížka. Po výstupu v Olomouci jsme nestíhali Zelinkovi, ale hold ne každý z nás je rozený rychlochodec, takže jsme docela udýchaní doklusali na Horní náměstí, kde nás čekal poučný výklad o městu, bez kterého bychom se asi v životě neobešli. Při prohlídce radnice a radniční věže jsme začali pociťovat sílu našich batohů a spolu s deštěm to byla pekelná kombinace. Nic lepšího jsem si na školní výlet nemohla přát. Takže jsme se celí mokří dostali na ubytovnu. A mokří jsme nebyli jenom my sami. Ani batoh se dešti neubránil a déšť se dostal na oblečení a hlavně na jídlo. Nicméně jsme se usušili a mohli jsme se vydat na oběd. Jelikož nejsme děti milionářů, museli jsme hledat restaurace s přijatelnými cenami. No a nebyla bych to já, kdyby šlo všechno hladce.

Celý článek... | Autor: administrator | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Dobrodružství abecedy v Rajhradě

Vydáno dne 22. 06. 2016 (2185 přečtení)

Třídy 1.A a V. se ve středu 15. června vypravily s vyučujícími češtiny na exkurzi do Památníku moravského písemnictví do starobylého rajhradského kláštera. Po příjemné cestě vlakem, kdy měli studenti rezervovaný celý vagón, aby se náhodou neztratili mezi ostatními cestujícími a byli vyučujícími dobře přehlédnutelní a spočitatelní, dorazili na místo určení a program mohl začít.
Exkurze byla orientována, jak už název článku napovídá, na jazyk a literaturu. V krásné barokní knihovně benediktinského opatství Rajhrad se studenti mohli seznámit s historií knihy od hliněných tabulek a papyru ve starověkých civilizacích přes rukopisy a prvotisky až po krásné, v kůži vázané knihy dnešních dnů. Mohli si sáhnout na pergamen – vyčiněnou a upravenou kozí kůži, zkusili, jak se psalo brkem, luštili lomené gotické písmo nebo obdivovali krásně zdobené iniciály středověkých tisků.

Prima výlet do Brna

Vydáno dne 16. 06. 2016 (2270 přečtení)

Dne 15. června se třída prima s paní profesorkou Milfortovou a Žaliovou vydala na výlet do Brna. Ráno v devět hodin jsme se sešli na vlakovém nádraží a vyrazili.
Nejdříve jsme navštívili Labyrint pod Zelným trhem. Příjemná a vstřícná paní průvodkyně nám vše ráda vysvětlila a celým Labyrintem nás provedla. Nejvíce se nám líbily mučicí nástroje a klec bláznů, kterou jsme si osobně vyzkoušeli (vlezlo se nás do ní 14).
Dále jsme pokračovali na hrad Špilberk, ale cestou nás stihlo uplakané počasí. Zde jsme si prohlédli výstavu Lucemburské opráski. Výstava byla plná humoru. Poté jsme si udělali naši společnou fotku a vydali se na cestu do Galerie Vaňkovka.
Ve Vaňkovce jsme se najedli a koupili si různé drobnosti. Někteří z našich spolužáků se málem ztratili, ale naštěstí se našli a mohli jsme se vydat zpět do Bučovic.

Daniela Frelichová a Natálie Dohnalová

Židovské muzeum

Vydáno dne 02. 06. 2016 (2117 přečtení)

aneb "Židovské nemuzeum, spokojené hovězí a poprava spolužáka"

Na začátku školního roku nám byl dán šlechetný slib, že se podíváme do židovského muzea. Časem jsem na to samozřejmě zapomněl, protože má paměť je ještě docela daleko od nekonečna. Proto jsem v pondělní hodině dějepisu zažil překvapení, kterému bych na mnou právě vytvořené stupnici překvapení přiřadil asi devět a půl z jedenácti Kinder vajíček. Jediné, co jsem pobral z instrukcí paní profesorky Goliášové bylo to, že v úterý 24. května roku 2016 našeho letopočtu v 7:41 středoevropského letního času mám své tělo donést na vlakové nádraží a napjatě vyhlížet vlak, který jede zprava doleva. A tak se taky stalo. Ve vlaku jsem si myslel, že tu nejtěžší část už mám za sebou, ale nemohl jsem v tu dobu tušit, že se v následujících hodinách stanu amatérským hercem, navrhnu popravu spolužáka a skoro se udusím melounem. Ale vyřizování jízdenek taky nebyla žádná sranda, protože tu dobrou paní za přepážkou napadlo zareagovat na „dvě čtyřzónovky prosím“ tím, že mi prodá dvě pětizónovky. Celou cestu jsem o tom přemýšlel, vždyť přece na napočítání do pěti člověku stačí jedna zdravá ruka.

Pálava 1. A 2016

Vydáno dne 27. 04. 2016 (2445 přečtení)

V pondělí 18. 4. jsme se všichni (až na pár výjimek) sešli před devátou ráno na vlakovém nádraží v Bučovicích. Někteří unavení, někteří nachlazení, ale všichni natěšení. Přijel vlak, kterým jsme se přemístili do Brna. Ve vlaku byla zábava, ale to všichni známe, když se cestuje někam se třídou. V Brně jsme přestoupili na vlak do Šakvic. Po cestě začalo trošku pršet, ale naštěstí to netrvalo dlouho. Ze Šakvic jsme se svezli autobusem do Dolních Věstonic, kde jsme se ubytovali v místní základní škole. Už tam na nás čekal oběd, který nás posílil před výletem. Čekal nás Dívčí hrad. Ze začátku to šlo celkem dobře, ale pak jsme došli ke kopci, který vedl k hradu. Bylo po dešti, a tak nám to trochu klouzalo. Každopádně jsme to zvládli. Pan profesor Zelinka a paní profesorka Milfortová nám cestou ukazovali různé rostliny a s jejich pomocí jsme si vyplňovali pracovní listy. Po (pro některé) namáhavé cestě jsme dosáhli vrcholu, na kterém se tyčil hrad.

Cíl je Pálava

Vydáno dne 25. 04. 2016 (2503 přečtení)

Když se řekne Pálava, vybaví se nejednomu z nás titulní píseň od skupiny Chinasky s názvem Víno ze seriálu Vinaři, jinému rozmanitá krajina bohatá na úrodné vinné svahy zalité sluncem a někomu možná jihomoravský folklór. Abychom si rozšířili obzory, prohloubili vědomostní znalosti a „ošahali“, přesněji řečeno „prošlapali“ pálavský region, vyrazili jsme - třída kvintánů pod pedagogickým dohledem třídní profesorky Štefkové a profesora Stavělíka na přírodovědnou poznávací exkurzi za krásami Jižní Moravy.
Ve středu 20.dubna nás vlak v kombinaci s autobusem dopravil do Dolních Věstonic, kde jsme ve zdejší ZŠ zakotvili na oběd a ubytovali se. Snad až příliš vstřícné slunce a čerstvý jarní vítr nám dělaly společnost po celou dobu výstupu na torzo zříceniny Dívčího hradu. Naší pozornosti neunikla rozmanitost místní flóry a pestrá fauna zdejší krajiny. Bolavé unavené nohy jsme na chvíli odložili a své peněženky důkladně provětrali v útulné, ale poněkud drahé kavárně Fara v nedaleké Klentnici. Definitivní tečkou za celým dnem udělala skvělá pizza, hudební projev profesora Stavělíka a krátký životodárný spánek.

Vídeň – naše poslední exkurze

Vydáno dne 19. 04. 2016 (2589 přečtení)

Poslední a již tradiční exkurze maturitních ročníků – to je každoroční jarní návštěva hlavního města Rakouska. Žádná nostalgie se ale nekonala – všichni studenti, kteří se exkurze zúčastnili, měli náladu spíše veselou. Počasí vypadalo slibně, ráno v Bučovicích nepršelo a nic se na tom nezměnilo ani po příjezdu do Vídně.
Návštěvu jsme zahájili prohlídkou trochu bláznivého Hundertwasserova domu, který je místní raritou.Každé okno jiné, rohy zdí nemají pravý úhel, podlaha je zvlněná. Barvy i materiály kupodivu tvoří velmi zajímavý celek. "Jako u nás doma", poznamenala jedna studentka. Samozřejmě v legraci.
Následovala delší procházka městem, během níž jsme stihli navštívit nebo si alespoň zvenku prohlédnout všechny významné památky, v zámečku Belveder obdivovat slavný obraz Gustava Klimta Polibek, pozdravit p. profesorku Fronkovou, vyfotit se a ukojit nákupní vášeň v nákupním centru Primark.

Exkurze za energií

Vydáno dne 19. 04. 2016 (2512 přečtení)

V pondělí 11.dubna naše třída kvinta společně s 1.A za pedagogického doprovodu profesorky Štefkové a profesora Zelinky absolvovala naučnou exkurzi na vodní dílo Dalešice a do jaderné elektrárny Dukovany. S větrem v zádech, tradičně znaveni náročným víkendem a vyzbrojeni pořádnou svačinou a hladem po poznání dosud nepoznaného jsme se za monotónního pobrukování motoru autobusu dopravili na místo určení.
Vodní elektrárna Dalešice překvapila svou rozlohou. Masa vody v nás vyvolala náležitý respekt. Prohlídka za komentáře průvodkyně s odborným výkladem nás zasvětila do účelu, významu a důležitosti vodní přečerpávací stanice na řece Jihlavě zbudované v letech 1970 až 1978. Dalešická přehrada má širokospektrální využití od rekreačního účelu, chovu ryb, přes protipovodňové opatření, zavlažovací systémy, a to hlavní – zajišťuje energii pro Jadernou elektrárnu Dukovany. Nejvíc nás učarovalo technologické zázemí v útrobách elektrárny. Podzemním komplexem jsme klopýtali se zatajeným dechem, nic pro klaustrofobiky.

Horská jízda aneb pohled žáka na lyžařský kurz

Vydáno dne 28. 01. 2016 (2496 přečtení)

Studenti prvních ročníků středních škol již tradičně podstupují test fyzické kondice, lyžařského umu a psychické odolnosti. V letošním roce pravidelný kurz absolvovala naše třída kvinta s 1.AO a 1.AG. Společně jsme „okupovali“ hotel Karlov v Karlově pod Pradědem - lyžařském ráji Jeseníků. Pedagogického dozoru se ujali paní profesorky Lokajová, Vintrová, páni profesoři Stavělík, Křížka, Horák a budoucí středoškolský pedagog Petr Líznar. Zdravotní dohled zajišťoval MUDr. Válek.
Za tváře ošlehané horským mrazivým povětřím a zimou věčně prokřehlé končetiny nám byly kompenzací skvělé podmínky na perfektně připravených sjezdových drahách Myšák, Kazmarka a Karlovský expres. S ohledem na naše dosavadní praktické zkušenosti a dispozice jsme byli přerozděleni do příslušných skupin lyžařů a snowboardistů, abychom denně pilovali a zdokonalovali techniku sjezdového umění.

Anglie - Cesta za poznáním...

Vydáno dne 11. 12. 2015 (2442 přečtení)

Byl pondělní večer 23. listopadu a všichni účastníci poznávacího a jazykového zájezdu do Londýna se sešli na parkovišti a netrpělivě vyhlíželi příjezd autobusu, který nás tam nechal zmrzat trochu déle než měl, asi abychom si navykli na pravé anglické počasí. Jen co přijel, vydali jsme se noční cestou směrem k naší první zastávce až k nejzápadnější části Německa do Cách. Zde jsme v dopoledních hodinách mohli vidět katedrálu Panny Marie, jejíž stavba byla započata už v 8. stol. Odtud jsme zamířili do Belgie, do města zvaného Leuven, za sychravého počasí jsme si jej prošli a mohli si zakoupit vytouženou pravou belgickou čokoládu. Kvůli znavenosti a nedostatku času jsme pak jen míjeli krásně nasvícený památník Waterloo a přesouvali se na přespání do Francie.
Ve středu jsme se konečně vydali do očekávané Velké Británie. Vyzkoušeli jsme si jízdu v Eurotunelu a přesunuli se do jižní části Anglie. Po cestě do Brightonu jsme se zastavili ve městečku Battle, jež nám bylo upomínkou na slavnou bitvu, kterou zná každý Brit. Také jsme se podívali na křídové útesy, kde jsme udělali nesčetně fotek a potkali mnoho český turistů. V Brightonu jsme poznali pár reálií a mohli si vychutnat výhled na moře a projít se po pláži. Poté následovalo přesunutí se do Londýna, kde se každý ubytoval u své hostitelské rodiny.

Oktáva ve vile Tugendhat

Vydáno dne 26. 11. 2015 (2591 přečtení)

O slavné brněnské vile Tugendhat bylo už napsáno mnoho článků v různých seriózních i bulvárních novinách, mnohokrát byla uváděna jako skvostný příklad funkcionalistické architektury, kterou je Brno proslulé.
Na první pohled vypadá vcelku nenápadně. Jednoduchá bílá fasáda, prosklené zádveří, průchod na terasu, která od hlavního vchodu není vidět. Nízký plot s brankou. Jen znalec ví, jaká krása a elegance čeká návštěvníka uvnitř vily nebo na její zahradě.
My neznalci jsme jenom tušili. Prošli jsme brankou ("to je ono????") a po krátkém úvodním slově nás průvodkyně Alice nasměrovala do původního technického zázemí, kde jsme si měli odložit batohy a tašky. Ocitli jsme se v garáži, kde k našemu úžasu stálo auto. Ne ledajaké – mělo krásné kulaté tvary a lesklou smetanovou barvu – jakoby právě přijelo z Četnických humoresek..... Vila byla postavena skutečně velkoryse, Ludwig Mies van der Rohe se tady vyřádil. To se mu to projektovalo, když majitelům nezáleželo na tom, kolik stavba spolkne peněz. Ale výsledek stojí zato a v roce 1929, když se Tugendhatovi do vily nastěhovali, musela všem připadat jako objekt z jiné planety. Prosklený obývací prostor s okny, která jdou posunout elektromotory až k podlaze a vytvoří tak jednotný celek se zahradou, koupelna s teplou a studenou vodou,železobetonový skelet, nebo vzduchotechnika zajišťující v domě vždy čerstvý vzduch, dokonce provoněný cedrovými hoblinami.

Dotkli jsme se hvězd…

Vydáno dne 18. 11. 2015 (2740 přečtení)

Pátek 13. listopadu – odvážné datum, navzdory jehož předsudkům se společně třídy kvinta a 1.A pod pedagogickým dohledem profesorky Štefkové a profesora Zelinky vydaly za poznáním a zábavou do nedalekého krajského města.
Prostor autobusu nám díky přeplněné kapacitě neposkytl zrovna nejlepší dopravní luxus, ale vše nám vynahradil dokonalý servis Hvězdárny a planetária Brno na Kraví hoře. Absolvovali jsme zde vzdělávací pořad, jehož součástí je orientace na večerní obloze. Na chvíli jsme doslova splynuli s vesmírem, abychom se pomyslně dotkli nejnápadnějších hvězd a souhvězdí stejně jako viditelných planet. To vše za pomocí nejlepšího projektoru hvězdné oblohy, jehož srovnatelná kvalita nemá konkurenci v celé střední Evropě.

Exkurze Kroměříž

Vydáno dne 25. 09. 2015 (2589 přečtení)

Ve čtvrtek 10. září 2015 se studenti tříd 3. A a septimy zúčastnili exkurze do Kroměříže, kde navštívili Arcibiskupský zámek a Květnou zahradu.
Do města jsme přijeli v ranních hodinách a vystoupili na okraji historického jádra před sochu T. G. Masaryka. Naše exkurze pak skutečně začala prohlídkou kroměřížského zámku, kde bylo v interiéru k vidění mnoho zajímavých obrazů a hodnotné zařízení sálů. Druhým místem, které jsme navštívili, byla Květná zahrada. Ta je ojediněle zachovalým barokním parkem. Zde je možné prohlédnout si více menších staveb. Ať již je to kolonáda, středová rotunda či ptáčnice. Zajímavé byly také parkové úpravy v podobě králičího kopce, labyrintů či jahodových vršků. Exkurze se vydařila, ale některým z nás byla příliš dlouhá.

Ondřej Maruška, David Rychlík a Michal Uhlíř, 3. A

Vzhůru na Chřiby

Vydáno dne 21. 09. 2015 (3050 přečtení)

Úterý 15. září bylo pro naši třídu kvintu a třídu 1.A neobvyklým školním dnem s nevšedními kulturními zážitky s podtextem historických faktů. Naši cílovou metu představovala panoramata Chřibů a jejich významné místní „klenoty“. První letmé zastavení doprovázené dějepisným výkladem pana profesora Růžičky jsme absolvovali ve Střílkách u barokního hřbitova z 18. století s typickými barokními prvky. Lesní cesta, místy obtížně průchodná suchou nohou, nás zavedla ke zdejšímu lesnímu zdroji pramenité vody, kde jsme si dopřáli malé občerstvení a šlapali dál. Další z historicky zajímavých objektů se nám představila přírodní scenérie – skalní vyvýšenina Kazatelny, kterou proslavili svým působením věrozvěstové Cyril a Metoděj. Lesní pěšinka vzhůru chřibskou vrchovinou nás zavedla k hoře sv. Klimenta, zdejšímu poutnímu místu a současně kulturní památce duchovního rozměru hluboce spjatými s historií Moravy.

Navigace

Bezdrátová škola

Gymnázium a Obchodní akademie Bučovice - ekatalog.czGymnázia - ekatalog.cz

Modernizace výuky

Nejčtenější (3 měsíce)

Neexistují vhodná data!

Informační brána

Portál umožňující z jednoho místa využívat různé české a zahraniční zdroje (knihovny, katalogy, databáze, atd).

hledej

Nalézt e-časopis

Rozhraní vyhledávající volně dostupné elektronické časopisy.

Bučovicko obrazem

Zadej vstupní kód

Jídelní lístek (OA)

Objednávka obědů

Odhlašování obědů osobně nebo telefonicky do 14 hodin den předem. Odhlašování přes internet nebo box v jídelně dva dny předem do 20 hodin.

Přijímací zkoušky Cermat
ukázkové úlohy (5. / 9. třída)

Knihovna gymnázia

Aktuality

28.06.2019: Úřední hodiny

Během hlavních školních prázdnin jsou úřední hodiny kanceláře každou středu od 9 do 12 hodin.

Dvojník budovy

I budovy mohou mít své dvojníky

Kalendář

Citáty slavných

Předpověď počasí

Počasí

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS.