Co se změnilo ve výuce chemie za poslední léta? Základní chemické informace platí stále bez ohledu na čas. Přibylo ale mnoho dalších poznatků, které rozšířily obsah výuky na školách. Učiva je více a musí být vysvětlováno na vyšší úrovni než dříve. Studenti musí zvládat více studijního materiálu.
Chemie bude vždy patřit mezi obtížné předměty – množstvím faktů, nutností pochopit zákonitosti a souvislosti mezi látkami, znalostmi vzorců a chemických reakcí. Přesto se každým rokem najdou studenti, kteří si vyberou chemii za maturitní předmět, a pak se dobře uplatňují ve studiu na vysokých školách přírodovědného i technologického zaměření.
Mnozí studenti se již během středoškolského studia zúčastňují chemických soutěží. Školu v minulých letech velmi dobře reprezentoval zejména Miloslav Polášek, který se každoročně účastnil chemické olympiády. Probojoval se i do celostátního kola a reprezentoval republiku na mezinárodní olympiádě v thajském Bangkoku. Studoval chemii na Karlově univerzitě v Praze. Dalším úspěšným řešitelem chemických olympiád byl Tomáš Pokorný, který dnes studuje chemickou technologickou fakultu v Brně.
Úspěšní byli také studenti, kteří se účastnili středoškolské odborné činnosti. Patří mezi ně například Petr Lokaj a Stanislav Ševela, dnes oba úspěšní studenti lékařské fakulty v Brně.
Jsem ráda, že i ostatní maturanti z chemie si dobře vedou na vysokých školách a doufám, že na střední školu nezapomenou.
RNDr. Libuše Součková, CSc.