Analýza školy
Dotazník pro studenty –
vyhodnocení
·
Dotazníky vyplnilo 86 % studentů školy
(některé otázky nezodpovězeny, příp.
více možností)
·
Školní rok 2005 / 2006 (březen)
|
1.
Pro studium na gymnáziu jsem se rozhodl: a.
sám o své vůli b.
podle zkušeností kamarádů c.
po vzájemné dohodě s rodiči d.
z donucení rodičů |
|
||
|
2.
Jako student gymnázia mohu souhlasit, že: a.
škola splňuje moje očekávání b.
jsem spíše spokojen c.
škola zaostává za mým očekáváním d.
tato volba nebyla správná |
|
||
|
3.
Jak podle Vás škola připravuje pro další studium na vysoké škole? a.
nadstandardně b.
velmi dobře c.
průměrně d.
špatně |
|
||
|
4.
Drží podle Vás škola krok s dobou? a.
určitě ano b.
spíše ano c.
spíše ne d.
zaostává |
|
||
|
5.
Na škole pozitivně vnímám: a.
školu jako celek b.
třídního učitele (jiné jednotlivé pedagogy) c.
pedagogy obecně d.
spolužáky |
|
||
|
6.
Nároky na domácí přípravu jsou: a.
příliš zatěžující b.
vysoké, ale zvládnutelné c.
nesmyslně zatěžující d.
minimální |
|
||
|
7.
Kvalitu učitelského sboru hodnotíte jako: a.
velmi dobrou b.
průměrnou c.
nevyrovnanou d.
podprůměrnou |
|
||
|
8.
Disponuje podle Vás naše škola výraznými učitelskými osobnostmi? a.
ano b.
spíše ano c.
spíše ne d.
ne |
|
||
|
9.
V nabídce volitelných předmětů v posledních dvou letech
studia postrádáte: a.
předměty spíše technického zaměření b.
předměty spíše společensko-vědního rázu c.
předměty estetického charakteru d.
nepostrádáme nic, nabídka nám vyhovuje |
|
||
|
10.
Pro hodnocení školních výkonů upřednostňujete: a.
tradiční klasifikační stupnici 1 – 5 b.
kombinaci tradiční klasifikační stupnice a
slovního hodnocení c.
pouze slovní hodnocení d.
nemáme vyhraněný názor |
|
||
|
11.
Jak hodnotíte vybavenost školy (laboratoře, školní sbírky, pomůcky)? a.
nadstandardní b.
vyhovující c.
průměrnou d.
podprůměrnou |
|
||
|
12.
Jak hodnotíte vybavení školy výpočetní technikou? a.
nadstandardní b.
vyhovující c.
průměrné d.
podprůměrné |
|
||
|
13.
Zázemí pro výuku tělesné výchovy a sportovní využití žáků hodnotíte
jako: a.
nadstandardní b.
vyhovující c.
průměrné d.
podprůměrné |
|
||
|
14.
Studium se mi jeví jako náročné a: a.
žiji v atmosféře neustálého strachu a jsem
stresován b.
pociťuji občas obavy z výsledku, ale
s jistou dávkou zodpovědnosti se to dá zvládnout c.
jsem přesvědčen, že spoustu věcí nezužitkuji d.
přesto se téměř nepřipravuji |
|
||
|
15.
Za svůj výkon jsem většinou hodnocen: a.
s úmyslem poškodit mě, křivdí se mi b.
přiměřeně (připouštím subjektivní chybu) c.
spravedlivě d.
dostávám pěkné známky tzv. „zadarmo“ |
|
||
|
16.
Při klasifikaci dostávám prostor pro sebehodnocení: a.
pravidelně b.
spíše ano c.
spíše ne d.
vůbec |
|
||
17.
Metody užívané pedagogy: a.
mě stresují, cítím se šikanován, učení mě nebaví b.
způsobují obavy z vyvolání, ale výuka je
zajímavá a metody považuji za přiměřené a efektivní c.
mně vyhovují a rád se jejich předmět učím d.
těžko posuzuji |
|
|
||
18.
Na případné nejasnosti v učivu se: a.
bez obav zeptám vyučujícího b.
obávám zeptat vyučujícího c.
zeptám spolužáků d.
raději nikoho neptám a doufám, že se nikdo nezeptá
mě |
|
|
||
19.
S případným problémem se obracím na výchovného poradce: a.
ano b.
ne – nedůvěřuji instituci výchovného poradce jako
takové c.
ne – nejsem si jist osobou výchovného poradce d.
nevím |
|
|
||
20.
Vztah třídního učitele k nám hodnotím jako: a.
„má nás přečtené“, záleží mu na nás b.
snaží se, ale moc nám nerozumí c.
dělá jen co musí, zvlášť mu na nás nezáleží d.
jsme mu lhostejní |
|
|
||
21.
Mimoškolní aktivity považuji za: a.
skvělé, účastním se jich b.
atraktivní, ale pro mě nezajímavé (např.
z finančních důvodů, dojíždění, …) c.
nadbytečné d.
nezajímám se o ně |
|
|
||
22.
Jsem ochoten přispět vlastní iniciativou ke zlepšení prostředí školy: a.
ano, mám nápady, co by bylo možno konkrétně dělat b.
ano, budu se podílet na tom, co vymyslí jiní c.
ne |
|
|
||